Главная » Файлы » Композиторы » Лисенко, Микола Віталійович |
В категории материалов: 7 Показано материалов: 1-7 |
Сортировать по: Дате · Названию · Рейтингу · Комментариям · Загрузкам · Просмотрам
Филармонические ёлки. Премьера. Сказки с оркестром 5 января 2014, начало в 14:00 Концертный зал имени П. И. Чайковского Видеозапись концерта Академический симфонический оркестр Московской филармонии Дирижер – Владимир Понькин Дмитрий Назаров (художественное слово) В программе: «Двенадцать месяцев». Литературно-музыкальная композиция по словацкой сказке и пьесе С. Маршака Музыка Балакирева, Калинникова, Лысенко |
Їх об'єднує любов до України, до її пісні та мови. Микола Лисенко: «Я вошел в труд тех. Кто трудился до меня...И так или иначе я пользуюсь трудами другого человека. Но это родной мне человек. Родная моя кровь». Чому більшість творів видатного композитора Миколи Лисенка було втрачено? І про що мріє його правнук діяч культури, диригент Микола Лисенко? |
Укртелефільм 2012 © Автор та режисер: Олег Бійма Оператор: Олексій Зоценко Звук: Володимир Скороходов Читав: Олексій Богданович Дві частини: 27:08 ; 30:59 Експромт- екскурсія київськими адресами Миколи Віталійовича Лисенка Про Миколу Лисенка. Фундатора школи української класичної музики |
життя великого композитора, з його радостями, проблемами, новими ідеями, і звичайно ж -- музикою, що червоною стрічкою пройшла крізь його життя, стала сенсом його буття і супроводжувала його до останньої миті. |
Микола Лисенко - багатогранно обдарована особистість -- композитор, піаніст-віртуоз, хоровий диригент і фольклорист, фундатор національної мистецької освіти, один із корифеїв українського театру, організатор перших Всеукраїнських громадських об'єднань. Перший Національний 2011 "Я не створений для цього світу, де, щойно вийшовши з дому, ти потрапляєш у суцільне лайно", - зазначав німецький поет і мислитель Ґете. Як і Йоганн Вольфґанґ фон Ґете, композитор навчався в Лейпцигу. Він знав сім мов, а першою його мовою була французька -- адже мама (з дворянського роду Луценків) - випускниця Смольного інституту шляхетних дівчат у Петербурзі . Після скасування кріпацтва, батьки збанкрутіли, і дворянин Микола Лисенко, закінчивши університет Святого Володимира, заробляв на навчання в Лейпцизькій консерваторії, працюючи мировим посередником. Основною метою його життя було "вивести українську національність з хуторянської обстановки на європейський шлях, представити Україну перед лицем усіх слов'янських братніх народів і європейських мужів у сфері мистецтва". Лисенко був аристократом за походженням, але головне -- він приєднався до справжніх "аристократів духу" -- кращих представників творчої інтелігенції всіх часів, увійшовши у вічність музичним символом нації. Фільм за участю відомого київського скульптора Василя Корчового. |
Виготовлено: viatel.kiev.ua (реж. В.Вітер) 2007 рік На тлі приватного життя фундатора української класичної музичної школи глядачі цієї стрічки зможуть ясніше зрозуміти його як митця та людину. Част.1 - Історія кохання Миколи Лисенка до Ольги О'Коннор Част.2 - Історія кохання Миколи Лисенка до Ольги Липської, матері його п'ятьох дітей Част.3 - Історія запізнілого кохання Миколи Лисенка до Інни Андріанопольської |
В українській дожовтневій музиці опері «Тарас Бульба» М. Лисенка належить особливе місце. Цей твір є найбільшим здобутком музично-театрального мистецтва того часу. В ньому втілено важливі суспільно-патріотичні ідеї, порушено ряд морально-етичних питань. Композитор створив яскраві художні образи: героїчні, трагедійні, ліричні. Опера писалась тривалий час. Робота над клавіром продовжувалась десять років (1880—1890). Згодом композитор почав працювати над партитурою. На початку XX ст. велися переговори з Петербузьким Марийським театром про постановку опери на сцені. Крім того, Лисенко активно готував клавір для видання. Але за життя митця «Тарас Бульба» так і не побачив світла рампи. Прем'єра опери відбулася вже за радянського часу, в середині 20-х років у Києві та Харкові. Кілька разів видатні радянські композитори Л. Ревуцький і Б. Лятошинський при поновленні твору в театрі редагували оперу. Нову партитуру опери створив Лятошинський, оскільки авторська на той час вважалася загубленою. В остаточному редакторському варіанті введено систему лейтмотивів, вилучено менш важливі епізоди і на матеріалі Лисенка створено увертюру, яка замінила невелику за обсягом інтродукцію; в цілому твір динамізовано. В наш час опера розглядається в редакції Л. Ревуцького та Б. Лятошинського. Літературним першоджерелом опери послужила однойменна повість М. Гоголя. При написанні лібретто М. Старицький, зберігши основну канву твору, вніс до нього деякі зміни. Зокрема, він пристосував сюжет до послідовного сценічного розгортання, вилучив ряд фрагментів та фінал повісті (опера закінчується сценою взяття мурів міста Дубно). Літературне редагування лібретто здійснив згодом М. Рильський. |